Iepērcies gudri jeb kā neuzķerties uz tirgotāju āķiem.


Ja, apmeklējot veikalu, kārtējo reizi esi iztērējis krietni vairāk, nekā plānots, un nopircis lietas, kas patiesībā Tev nemaz nav nepieciešamas, Tu, ļoti iespējams, mēdz uzķerties uz šiem vienkāršajiem mārketinga trikiem. Labā ziņa – nav jāstudē tirgzinības, lai tas nenotiktu arī turpmāk.

Es nepazīstu nevienu ģimeni, kas iepirktos tikai reizi nedēļā, iegādājoties visus nepieciešamos produktus uzreiz. Lielākā daļa cilvēku pārtikas lielveikalos iegriežas gandrīz katru dienu, tomēr šī, kā izrādās, ir viena no lielākajām kļūdām. Iepirkšanās saraksts – lūk, pirmais atslēgas vārds, kas palīdzēs iepirkties gudri. Sastādot sarakstu un neatkāpjoties no tā, zūd iespēja nopirkt nevajadzīgo. Gandrīz visos lielveikalos produkti ir izvietoti tā, lai, meklējot vienu, pa ceļam mūs iekārdinātu kas cits. Piemēram, starp maizes un piena nodaļām vienmēr atradīsies vēl citas preces, nemaz nerunājot par to, ka preces, ko pērkam visbiežāk, ir izvietotas veikala vistālākajā malā. Tāpēc, ja skaidri zini, pēc kā esi ieradis veikalā, neļauj sevi iekārdināt šādiem trikiem: akcijas preces, kas piedāvā superizdevīgus dienas piedāvājumus „divi par vienu cenu” (visticamāk, Tev nav vajadzīga pat viena no šīm precēm), vai dāvana par pirkumu (droši vien kaut kas pilnīgi nevajadzīgs, tomēr kārdinoši, ja var saņemt par brīvu).

Apmeklējot pārtikas veikalus, ir prātīgāk nedoties uz turieni ar tukšu vēderu – kad cilvēks ir izsalcis, viņu ir vieglāk iekārdināt un rezultātā tiek nopirkts daudz vairāk produktu, nekā patiesībā nepieciešams. Preces, kas maksā visdārgāk, parasti ir izvietotas pircēja acu līmeņa augstuma plauktos, tomēr, ja pielieksies nedaudz zemāk, līdzīgas kvalitātes produkti tajos droši vien būs lētāki. Ja ir nepieciešams nopirkt tikai kādu konkrētu preci, labāk doties nevis uz lielajiem tirdzniecības centriem, bet gan uz mazākām bodītēm – tās ir kā iztikas minimuma grozi, kurā ietilpst viss nepieciešamais, bet nekā lieka, tādejādi pasargājot Tevi no iespējas nopirkt nevajadzīgo. Ja tomēr Rimi šķiet labāka izvēle, nekā piemājas veikals, pērkot paku piena un sāls paciņu, nav nepieciešams ņemt iepirkuma ratus un pat ne grozu – nedaudzie produkti, kas tajos ielikti, liek domāt par to, ka mēs taču varam atļauties vēl kādu nieku, jo pirkuma summa tāpat nebūs pārāk liela – tāpēc labāk šos pāris produktus aiznest līdz kasei rokās. Kad veiksmīgi esi līdz tai ticis, nav vērts atslābt – kārdinājumi vēl nav beigušies. Šokolādītes, lēti mūzikas ieraksti un citi nieki droši vien mēdz aizceļot uz Tavu iepirkumu grozu ne jau tāpēc, ka tiešām ir Tev vajadzīgi, bet gan tāpēc, ka Tev ir garlaicīgi, stāvot rindā..

Pārtikas lielveikali nav pašas lielākās lamatas – galu galā, preces, ko iegādājamies tur, var apēst. Pats lielākais izaicinājums ir apģērbu veikali. Šeit darbojas trīs atslēgas vārdi – gaisma, mūzika un atrašanās vieta. Apģērbu veikalos parasti ir patīkams, silts apgaismojums un daudz spoguļu. Spoguļi rosina mūs skatīties uz savu atspulgu, novērtēt, kas mums mugurā. Lielākajai daļai sieviešu patīk spoguļoties, un, jo ērtākas un labāk (lasi - viltīgāk) apgaismotas ir pielaikošanas kabīnes, jo lielāka iespēja, ka Tu iziesi no veikala ar pirkumu rokās. Silts apgaismojums liek ādai izskatīties labāk, tā liek mirdzēt matiem un acīm un domāt par to, cik patiesībā labi mēs izskatāmies apģērba gabalā, ko pielaikojam. Tas ir tāpat kā ar vakariņām sveču gaismā – spilgts apgaismojums izceļ defektus, maigs tos noklusina. Otrs triks ir paši spoguļi – daudzos veikalos tiem piemīt niķis padarīt mūs slaidākus, nekā esam patiesībā, tāpēc ir vērts ņemt līdzi draugu vai draudzeni, kas atklāti pateiks – vai tiešām, uzvelkot šīs bikses, es brīnumainā kārtā esmu kļuvusi par diviem izmēriem tievāka?! Daudzos veikalos ir loti neērtas pielaikošanas kabīnes ar tikai vienu spoguli, kurās sevi pilnībā aplūkot ir ļoti grūti, savukārt kā pozitīvu piemēru varu minēt „Lindex” veikalus – tajos katrā kabīnē ir 3 spoguļi, kas ļauj sevi aplūkot arī no sāniem un aizmugures.

Mūzika ir atslēgas vārds, kas attiecas gan uz apģērbu, gan pārtikas veikaliem. Ideja ir pavisam vienkārša – jo patīkamāka mūzika, jo ilgāk gribās uzturēties veikalā. Labs piemērs ir u/v Stockmann – atzīšos, man patīk tajā iepirkties tāpēc vien, ka tajā vienmēr skan jauka mūzika, lai arī saprotu, ka reti iziešu no veikala tukšām rokām, pat ja man neko tā īsti nevajadzēja. Jo mūzika lēnāka, jo lēnāk mēs pārvietojamies pa veikalu. Pretējs piemērs ir „Absolu” un citi jauniešu apģērbu veikali – tajos skan tik skaļa un ātra mūzika, kas liek justies kā naktsklubā, kas, savukārt, traucē loģiski domāt.

Ir vēl daži triki, kas pievilina pircējus un liek tiem pirkt - preču atrašanās vieta. Tāpat kā pārtikas preču, arī apģērbu veikalos visredzamākās ir dārgākās preces. Uz pakaramajiem un plauktos visvairāk izvietoti vienmēr būs mazāku izmēru apģērbi un apavi – tie vizuāli šķiet pievilcīgāki. Blakus kurpēm bieži izvieto pieskaņotas somas vai citus aksesuārus – kāpēc gan meklēt kur citus, ja var nopirkt komplektu uzreiz? Tāpēc, ka citur droši vien var atrast līdzīgu preci lētāk. Pēdējais tirgotāju āķis ir degustācijas - ja mēs kaut ko esam nogaršojuši vai izmēģinājuši, mēs nereti jūtam pienākumu to pirkt, kas gan ir pilnīgas muļķības – vienīgais pienākums iepērkoties ir pret mums pašiem – neļauties kārdinājumiem un iepirkties gudri.

Avots: https://www.tribine.lv/zinas/Iepercies-gudri-jeb-ka-neuzkerties/10815
Komentāri (0)  |  2010-11-08 09:20  |  Skatīts: 13291x
- Pievienot komentāru:

Vārds:

Komentārs:

Drošības kods:

Atpakaļ