Prezentāciju mērķi var atšķirties, bet viens mērķis ir kopējs visām prezentācījām- iepazīstināt citus ar kaut ko jaunu, tas var būt prece, pakalpojums vai arī kāds cilvēks. Jebkuras prezentācijas mērķis tieši vai netieši ir pārdošana – neatkarīgi no tā, vai tas ir kompānijas tēls, jaunais produkts vai labs speciālists, kas kādā publiskā pasākumā pārstāv uzņēmumu.

Visa uzmanība  klientam

   Ja mērķis ir tiešā pārdošana, piemēram, jādodas pirmajā vizītē pie kādas kompānijas, lai prezentētu jaunu pakalpojumu, jāpatur prātā, ka kompānijas prezidentu interesēs ieguvumi, ko var dot konkrētais produkts. Sarunas – jaunā produkta prezentācijas – laikā runātājam ir jākoncentrējas ne tik daudz uz sevis izrādīšanu, cik uz klientu un viņa vajadzībām. Pielāgoties klientam var arī, izmantojot biznesa hipnozes vai neirolingvistiskās programmēšanas paņēmienus, piemēram, pieskaņoties viņa ģērbšanās stilam, atdarināt viņa žestus, pieskaņoties runas tempam, stilam, elpas ritmam utt. Ja klients ir gados vecāks kungs, kas savu biznesu veidojis padomju laikā, viņu vairāk interesēs, kā jūs varat likt naudai riņķot un nest lielāku peļņu, nevis tas, cik labi jūs pārzināt bankas terminoloģiju. Savukārt ārvalstu investoru acīs smalka biznesa terminoloģijas pārzināšana būs zīme, ka jūs ar klientu runājat vienā valodā un esat savējais, kam var uzticēties. Protams, pirms tikšanās ar nepazīstamu potenciālo klientu, līdztekus uzņēmuma finanšu rādītāju izpētei esot lietderīgi uzzināt arī ko sīkāk par viņa personību.

Esi pazīstams

   Savukārt, ja mērķis ir slēptā pārdošana – veidot paša vai kompānijas tēlu, prezentācijas laikā vairāk jākoncentrējas uz sevi, savu personību, stilu, harizmu, lai klausītājs organizāciju, kuru pārstāvat, varētu identificēt ar jums kā ar lielisko runātāju. Šim mērķim der gan humors, gan kuriozi atgadījumi no jūsu pieredzes. Cirks gan nav jātaisa, jo biznesā visam jābūt noteiktos rāmjos, piemēram, pie labā stila piederas Microsoft Powerpoint prezentācija, kas nav pārslogota ar vizuālo materiālu. Turklāt vislabāk, ja runājat par jomu, ko patiesi pārzināt.

Skatīts: 439x         Ieteikt draugiem       TweetMe